09122991608
فهرست مطالب
فصل اول. 6
مروری بر مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 6
1-1- تاریخچه، تعاریف و عوامل مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 6
1-1-1- تاریخچه مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 6
1-1-2- تعاریف مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 7
1-1-3- نحوه تکامل مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی چگونه است؟. 9
1-1-4- عوامل مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 9
1-2- اصطلاحات کلیدی مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 12
1-2-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی ستها 12
1-2-2- بیانیههای مأموریت.. 13
1-2-3- فرصتها و تهدیدات خارجی.. 13
1-2-4- نقاط قوت و ضعف داخلی.. 14
1-2-5- هدفهای بلندمدت.. 15
1-2-6- هدفهای سالانه. 15
1-2-7- سیاستها 16
1-2-8- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی 17
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی بعنوان شیوه: 18
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی به عنوان مکر: 18
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی به عنوان متد: 19
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی به عنوان وضعیت: 19
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی به عنوان پیش فرض: 19
1-3- الگوی مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 19
استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی وانواع آن.. 23
2-1 انواع استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی برمبنای میزان آزادی عمل رهبران سازمانی در شکل گیری استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی : 23
2-1-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی قصد شده یا مدبرانه. 23
2-1-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های اضطراری.. 23
2-1-3- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های از قبل طراحی شده: 24
2-1-4- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی کار آفرین. 24
2-1-5- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی ایدئولوژیکی: 25
2-1-6- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی پوششی.. 26
2-1-8- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی منفصل: 28
2-1-9- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی اجماعی: 28
2-1-10- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های تحمیلی: 29
2-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های یکپارچگی.. 29
2-2-1- یکپارچگی عمودی به بالا.. 29
2-2-3- یکپارچگی افقی.. 32
2-3- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های متمرکز.. 33
2-3-1- رسوخ در بازار. 33
2-3-2- توسعه بازار. 34
2-3-3- توسعه محصول. 34
2-4- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های تنوع.. 35
2-4-1- تنوع همگون. 36
2-4-2-تنوع افقی.. 37
2-4-3- تنوع ناهمگون. 37
2-5- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های تدافعی.. 38
2-5-1- مشارکت.. 38
2-5-2- کاهش... 40
2-5-3- واگذاری.. 43
2-5-4- انحلال. 44
2-5-5- ترکیب.. 44
2-5-6- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی ثبات.. 45
2-6- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های عمومی مایکل پورتر.. 46
2-6-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های رهبری هزینهها 46
2-6-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های تمایز. 47
2-6-3- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های متمرکز. 49
2-6-4- مدل مزیت رقابتی ملتها 51
2-7- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های کلان.. 57
2-7-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های مواجهه با دولت.. 58
2-7-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های ملی.. 58
2-8- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های اصلی.. 60
2-9- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های وظیفهای.. 60
2-9-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحدهای عملیاتی یا تولیدی.. 60
2-9-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحد مالی.. 61
2-9-3- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحد تحقیق و توسعه. 61
2-9-4- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحد بازاریابی.. 62
2-9-5- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحد منابع انسانی.. 63
2-9-6- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی واحد فناوری اطلاعات.. 63
2-10- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی چهارگانه شرکتهای ژاپنی.. 63
2-10-1- ایجاد برتری در چهار بعد. 64
2-10-2- جستجوی مناطق بیدفاع.. 64
2-10-3- تغییر شرایط درگیری و نفوذ. 64
2-10-4- رقابت از طریق همکاری تنگاتنگ... 64
2-11- سایر استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی ها 64
2-11-1- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی شبهقهرمانی.. 64
2-11-2- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های جستاری.. 65
2-11-3- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های متهورانه. 65
2-11-4- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های نوع شرطبندی.. 66
2-11-5- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی صنایع تقسیم شده (مجزا). 66
2-11-6- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی مبتنی بر آزادی عمل (راهبردی). 66
2-11-7- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی مبتنی بر عوامل کلیدی موفقیت.. 67
2-11-8- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی مبتنی بر توافق نسبی.. 67
2-11-9- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی مبتنی بر ابتکارات جسورانه. 67
2-11-10- تمرکز تک کالایی یا تک خدمتی.. 67
2-11-11- تنوع ترکیبی.. 68
2-11-12- برداشت.. 68
2-11-13- استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی تدافعی (کاهش). 68
2-11-14- بازگشت.. 68
2-11-15- تقلیل سرمایه. 68
فصل سوم. 69
مکاتب شکل گیری استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی و برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 69
3-1- مفاهیم مربوط به پارادایم. 69
3-1-1- تعریف و کارکرد پارادایم. 69
3-2- پارادایمهای شکلگیری استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی مبتنی بر علم و هنر.. 72
3-2-1- دیدگاه برنامهریزی تحلیلی و عقلانی.. 72
3-2-2- دیدگاه شکلگیری استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی خلاقانه و هنری.. 72
3-2-3- دیدگاه تلفیق رویکردهای تحلیلی و خلاقیت.. 72
3-3- مکاتب اصلی شکلگیری استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی و مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 73
3-3-1- پارادایم تجویزی (پیشتدبیری). 73
4-5-12- مدل چرخه عمر سازمانها و کاربرد ان در برنامهریزی استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 241
4-5-12-کلیات فرآیند مدلسازی و تشکیل ماتریس پورت فولیو (ترکیب سبد سرمایهگذاری). 249
5-2- مدل های ترکیبی برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 294
5-2-1- مدل ترکیبی فیلیپس... 294
5-2-3- روش برنامهریزی بهبود عملکردPIP. 315
5-3- مدل های فرایندی برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی ... 336
6-1-2- مدل تجزیه و تحلیل پایمزPIMS و ارزیابی استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های وظیفه بازاریابی.. 350
6-1-3- مدل بالاترین سطح ارزش ذهنیHPV با پرداخت کمترین سطح هزینهها LDC(مدل ارزش- مشتری). 352
6-1-5- ماتریس رشد آنسوف در پخش مویرگی و توزیع. 360
6-1-6- مدل ماتریس استراتژی بازاریابی و فروش مویرگی های مالی.. 362
6-2- برنامه ریزی و انواع روش های برنامه ریزی پخش مویرگی و توزیع. 363
6-2-1- گرایش ارتجاعی یا گرایش به گذشته: 363
6-2-2- گرایش غیرفعال یا گرایش به حال: 364
6-2-4- گرایش تعاملی: 366
6-2-5- انواع روش های برنامه ریزی و سیر تحول آنها: 367
6-3- انواع روش های ایده پردازی در شرکت های پخش مویرگی و توزیع. 372
6-3-1- سکونزدایی.. 372
6-3-3- نقشهبرداری از ذهن. 372
6-3-4- تصویرسازی.. 373
6-3-8- نظام پیشنهادات.. 375
6-3-9- نقشهبرداری جریان ارزش VSM.. 376
6-3-10- تجدید ارتباط واژه ها 377
6-4- بصیرت و تفکر استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی : 377
6-5- مدیریت تغییر: 379
6-6- مدیریت دانش در شرکت های پخش مویرگی و توزیع: 380
پیشگفتار مولفان
پیش گفتار حامی مادی و معنوی کتاب
دیباچه
قدردانیها
تقدیم به تمامی دست اندرکاران کسب و کار پخش مویرگی و توزیع
فصل اول
مروری بر مدیریت استراتژیک بازاریابی و فروش مویرگی