به طور کلی ما سه نوع مشاور بازاریابی فروش و برند داریم 1- مشاوران تئوریک 2- مشاوران اجرایی 3- مشاوران تئوری و اجرایی
در بین این مشاوران دسته بندی هایی دیگری نیز وجود دارد
1- مشاوران دیکته ای
2- مشاوران کتابی
3- مشاوران نقل قولی
4- مشاوران عیب گیر و انتقادی
5- مشاوران اطلاعاتی
6-مشاوران تیپ گرا و شو من
7- ...
نوع اول مشاوران ، مشاوران و مدرسان بازاریابی و فروش تئوریک، مدرک تحصیلی خوبی دارند و همیشه در حال مطالعه هستند ولی متاسفانه هیچ وقت تجربه فروش و بازاریابی نداشته و خاک بازار را نچشیده اند در تمام طول تحصیلاتی معدل های خوب و نمره های بالا
نوع دوم مشاوران، مشاوران و مدرسان بازاریابی و فروش و برند اجرایی هستند اینها از اول در دل بازار بوده اند و خاک بازار را چشیده و تجربه خوبی دارند جسارت و جرات خوبی داشته و با مشتریان زیادی سر و کار داشته اند ولی متاسفانه از نظر بار علمی و به روز بودن مطالب علمی خیلی کند هستند اینها علاقه ای به مطالعه و مطالب تئوری ندارند شاید در طول سال یک صفحه هم مطالعه نداشته باشند به همین دلیل از روش های به روز و مدرن خیلی چیزها را نمی دانند.
نوع سوم مشاوران ترکیبی از این دو هستند که هم در عمل و هم در علم پیشتاز هستند علاوه بر تجربه به دنبال مطالب علمی هم بوده اند و هستند....
کتاب اصول مشاوره بازاریابی و فروش، مولف و مترجم : علی خویه